Twoja strona nie powinna tylko istnieć. Powinna pracować dla Ciebie.

8 sekretów skutecznej strony.

Strona internetowa to miejsce, które ludzie mogą odwiedzić 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, aby dowiedzieć się o Twoich usługach i produktach. Strona internetowa dzisiaj pełni rolę etatowego pracownika. Myślę jednak, że wiele osób po kupieniu strony internetowej macha ręką i o niej zapomina.

Czy zatrudniając pracownika nigdy nie dbasz o jego rozwój i nie nadzorujesz jego efektywności?
Czy kupując samochód nigdy go nie myjesz i nie wymieniasz oleju? 

8 sekretów skutecznej strony

Wśród setek milionów stron internetowych, Twoja powinna się wyróżniać. Podobnie jak słoń w stogu siana, musisz przyciągać wzrok odwiedzających. Następnie, kiedy już są na Twojej stronie, pokazać im co masz do zaoferowania.

Poniżej prezentuję 8 sekretów skutecznej strony, pozwalające wyróżnić się na tle konkurencji. Powstały one na bazie wieloletniego doświadczenia w branży na globalnym rynku. Co ważne, większość z nich jest prosta do wdrożenia i nie wymaga dużej wiedzy specjalistycznej.

Wyróżnij się jak słoń

1. Dla odwiedzających.

Musisz wiedzieć że treść na Twojej stronie nie powinna być o Tobie - a o czytających. Podstawowe pytanie na które powinna odpowiadać to "Co jest w tym dla mnie?".

Dobierz treści tak, aby mówiły językiem korzyści potencjalnego klienta. Możesz również zamieścić porady, lub odpowiedzi na najczęstsze pytania.

Dla odwiedzających

2. Estetyczna i czytelna.

Strony internetowe powstały w celu dostępu do informacji. Wszystkie ramki, migające obrazki, zbyt kontrastowe kolory uniemożliwiają przeczytanie tekstu - o Twojej firmie czy usługach.

Zadbaj o odpowiednie odstępy i marginesy, znaczący kontrast tekstu i tła, czytelną czcionkę, jej rozmiary i wysokość linii.

estetyczna i czytelna

3. Prosta i funkcjonalna.

Bez wątpienia ważna jest prosta nawigacja po stronie. Odwiedzający bez problemu powinni znaleźć informacje których szukają - po maksymalnie 3, 4 kliknięciach.

Umieść odnośniki do strony głównej i podstron w górnym menu - tam szuka się informacji naczęściej. Dodaj na stronie wyszukiwarkę, kluczowe odnośniki umieść także w stopce każdej strony.

prosta i funkcjonalna

4. Aktualna.

Nie ma nic gorszego niż nieaktualne treści na stronie. Ludzie chcą mieć pewność że dbasz o swoją stronę, tak jak byś zadbał o nich.

Kiedy widzę "Copyright 2010" w stopce strony, albo ostatnią aktualność z 2011, zastanawiam się... czy naprawdę chcę wydać pieniądze u tej firmy.

aktualna

5. Responsywna.

To co denerwuje użytkowników smartfonów to strony nie przystosowane do urządzeń mobilnych. Już ponad 45% osób posiada urządzenia mobilne z czego 90% używa internetu.

Nawet Google zaleca dostosowanie stron do urzadzeń mobilnych, obniżając miejsce w wynikach wyszukiwarki stronom które nie są responsywne! Nie trać klientów mobilnych i pozycji w wyszukiwarce.

Responsywna

6. Dostępna (WCAG).

Strony internetowe przeglądają również osoby mniej wykształcone i niepełnosprawne - niedowidzące czy niesłyszące.

Przestrzegaj standardów WCAG 2.0. Zawierają one zalecenia, które sprawią że Twoja strona będzie dostępna dla wszystkich internautów. Każdy z nich może być Twoim klientem.

Dostępność WCAG 2.0

7. Wiarygodna.

Ogrom różnych niewiarygodnych informacji w internecie sprawia, że internauci są dzisiaj sceptyczni odnośnie tego co czytają.

Aby się uwiarygodnić dodaj rekomendacje od swoich klientów. Opisując siebie lub pracowników podaj nazwiska i zdjęcia. Treści wzbogać o opinie ekspertów, liczby i studia.

Wiarygodna

8. CTA - wezwanie do działania.

Wszystko co powyżej może okazać się nieskuteczne bez konkretnego wezwania do działania. CTA to poprostu sprawienie by czytelnik zrobił dokładnie to co chcesz - zadzwonił, zapisał się do newslettera, czy kupił produkt

Dodaj na swojej stronie przyciski generujące działanie i odpowiednie formularze.

Zapisz się na nasz newsletter, aby otrzymywać porady dotyczące skutecznego rozwijania firmy!

Porozmawiajmy o tym, jak możemy usprawnić Twój biznes.